‘Iedereen heeft baat bij goede afhandeling ongeval met taxi’

//‘Iedereen heeft baat bij goede afhandeling ongeval met taxi’

Een ongeval met een taxi is voor alle betrokkenen een vervelende gebeurtenis. Zeker als er bij zo’n incident mensen gewond raken. Maar het is wel van belang om de zaken dan goed af te handelen, legt letselschadedeskundige Huub van Dijk van Nostimos uit in zijn column voor TaxiPro.

Bij een ongeval met een taxi zijn er in principe twee mogelijkheden: het is de schuld van de taxichauffeur of het is de schuld van een andere verkeersdeelnemer. Dat maakt uiteraard veel uit voor de aansprakelijkheid. Maar of een passagier nou gewond raakt door toedoen van de taxichauffeur of door een derde, de taxichauffeur zal het hoe dan ook vervelend vinden dat het is gebeurd.

Op ordentelijke manier verhalen

In de eerste plaats zorg je dan natuurlijk voor het ondersteunen van de gewonde passagier. Maar dat kan ook de vorm hebben van goed advies. Want de letselschade moet hoe dan ook verhaald worden, en een taxichauffeur die goede ervaringen heeft met Nostimos kan die passagier wijzen op wat wij voor hem of haar kunnen doen: zorgen dat de geleden schade op een ordentelijke manier wordt verhaald op degene die aansprakelijk is.

Bij een goede afhandeling hebben alle betrokkenen belang. Ook de taxichauffeur die het ongeluk veroorzaakt heeft. Doorgaans kunnen we ook de taxichauffeur, die zelf het ongeval heeft veroorzaakt bijstaan, omdat bijna altijd een zogenaamde SVI-verzekering voor inzittenden van de auto is afgesloten.

Lege handen

Wij zijn er puur voor de cliënt. Omdat wij acht vestigingen hebben door heel Nederland, gaan we altijd bij mensen langs. Zo kunnen ze in een vertrouwde omgeving hun verhaal doen en krijgen wij een goed beeld van de zaak, zodat we optimale bijstand kunnen verlenen.

Dat kost overigens niets. We beginnen wel eens aan een zaak waar we twijfels bij hebben omdat er discussie is over de aansprakelijkheid. Dan kan het gebeuren dat de cliënt en wijzelf uiteindelijk met lege handen staan. De klant hoeft dan niets te betalen, dat risico is voor ons. Slaagt een claim wel, dan kunnen wij onze kosten verhalen op de aansprakelijke partij. Daarbij is het wel belangrijk om te vermelden dat die volstrekt gescheiden zijn van de kosten die de cliënt vergoed krijgt.

Nostimos is op 10 oktober met een stand aanwezig op Taxi Expo 2019. Deelname aan deze beurs is voor iedereen uit de taxibranche gratis, dus vraag hier vast je toegangsbewijs aan.

2019-10-01T05:31:43+00:00
Call Now ButtonWhatsApp